Design Sprint jako metoda pracy nad innowacjami

Forecasting, aby dostarczać inspirującej i użytecznej wiedzy, wymaga ciągłego wychodzenia poza schematy. Regularnie wdrażamy nowe metody badawcze, jak i techniki pracy warsztatowej. Źródeł inspiracji poszukujemy w różnych miejscach, od wystaw po branżowe targi. Zasilamy się m.in.: trendhuntingiem, innovation games, jak i designem spekulatywnym.

TimeTimer to zegar, który pokazuje nie to, ile czasu upłyneł̨o, a ile pozostało. Wprowadza to dyscyplinę. Brak zbędnych dyskusji i dygresji powoduje, że wszystko dzieje się ̨ szybko i dynamicznie.

W sierpniu zgłosiliśmy się do Ultimo z dość prozaicznym, ale i powszechnym problemem projektowym. Chcieliśmy zmienić stronę WWW naszego instytutu. Każdy z członków zespołu chciał coś innego w niej poprawiać: Natalia – architekturę, Marek – opis naszych produktów, Ola – kontent, Monika – metodologię badań. Dyskusjom nie było końca, a efektów jakoś nie było widać. Czuliśmy, że grzęźniemy i potrzeba nam świeżego spojrzenia. Ultimo, po briefingu zaproponowało nam uczestnictwo w Google Design Sprint.

Ta metoda poszukiwania rozwiązań ujęła nas swoją skutecznością i szybkością osiągania rezultatów. Z powodzeniem może zostać dołączona do listy przydatnych narzędzi pracy w firmach, które poszukują i chcą wdrażać nowe rozwiązania, zarówno te produktowe, marketingowe jak i organizacyjne. Kilka z elementów okazało się na tyle efektywnych, że wykorzystujemy je również w pracach forecastingowych.

Przetestowanie Google Design Sprint na naszym „zespołowym organizmie”, dało nam możliwość sprawdzenia założeń w praktyce, poznania jej atutów jak i ograniczeń. Poniżej garść naszych refleksji i doświadczeń z tych kilku dni wspólnej pracy w postaci case study.

Zespół infuture podczas warsztatów Google Design Sprint z Ultimo.

Opis metody

Google Design Sprint to 5-dniowy proces, w którym odpowiada się na kluczowe pytania poprzez projektowanie, prototypowanie i testowanie idei z klientami, użytkownikami. Może być wykorzystywany przez różne branże: od inwestorów po rolników czy onkologów. Z powodzeniem można go stosować do przygotowania stron WWW, aplikacji, do priorytetyzacji działań, opracowania strategii marketingowych oraz do pracy nad działaniami innowacyjnymi.

Zespół infuture podczas warsztatów Google Design Sprint z Ultimo. Czasu konsekwentnie pilnuje Maciej Saganowski (założyciel Ultimo)

Google Design Sprint został opracowany przez Jake’a Knappa, Johna Zeratsky’ego i Bradena Kowitza z Google Ventures. U źródeł jej powstania legło przekonanie o nieefektywności kolejnych burz mózgów, w trakcie których co prawda powstawało mnóstwo pomysłów, ale w żaden sposób nie przekładało to się na ich wdrożenie. Twórcy Google Design Sprint stosowali go zarazem do pracy ze start-upami, jak i dużymi międzynarodowymi korporacjami. Jego formuła od 2012 roku ewoluowała i obecny kształt jest wynikiem ponad 100 Sprintów z różnymi firmami (o doświadczeniach różnych firm, które stosowały Sprint, można przeczytać na stronie https://sprintstories.com).

O naszych refleksjach i doświadczeniach ze wspólnej pracy tą metodą z firmą Ultimo przeczytasz w opracowanym przez nas case study – [POBIERZ].

Ostatnie raporty

Jak wdrażać innowacje?

Jak wdrażać innowacje?

Słowo innowacyjność jest dziś w Polsce (ale też i na świecie) odmieniane przez wszystkie przypadki. […]
POBIERZ
TrendSignals

TrendSignals

W raportach TrendSignals instytut przygląda się i analizuje działania marek i ich komunikację w danym […]
POBIERZ
Mapa trendów 2019

Mapa trendów 2019

Mapa prezentuje najważniejsze trendy w podziale na ich poziom dojrzałości oraz kategorię, do której należą. […]
POBIERZ
bg

Polityka prywatności

Polityka prywatności

1. Informacje ogólneNiniejsza Polityka Prywatności określa zasady przetwarzania i ochrony danych osobowych przekazanych przez Użytkowników […]
WIĘCEJ
Wdrażanie innowacji

Wdrażanie innowacji

Żyjemy w czasach, w których zmiany postępują niezwykle szybko i dynamicznie, właściwie z dnia na […]
WIĘCEJ
O nas

O nas

infuture.institute – to instytut forecastingowy, który definiuje najważniejsze trendy, opisuje je i wskazuje konsekwencje dla […]
WIĘCEJ
Design spekulatywny

Design spekulatywny

Jedna z metod forecastingowych skupioną wokół prototypowania przyszłości. Jego celem jest negacja status quo i zainicjowanie dyskusji […]
ZOBACZ
Scenariusze przyszłości

Scenariusze przyszłości

Przedstawiają w sposób holistyczny i systematyczny różne „przyszłe” uwarunkowania. Rozszerzają perspektywę postrzegania tego co przed […]
ZOBACZ
Panele eksperckie

Panele eksperckie

Jedna z kluczowych metod foresightu. Od indywidualnych wywiadów, poprzez dyskusje panelowe, po panele delfickie.
ZOBACZ
Trendhunting

Trendhunting

Które trendy są najistotniejsze dla Twojego biznesu? Jak przełożyć je na konkretne rozwiązania w biznesie?
więcej
Warsztaty

Warsztaty

Które trendy są najistotniejsze dla Twojego biznesu? Jak przełożyć je na konkretne rozwiązania w biznesie?
więcej
Inspiracje trendowe

Inspiracje trendowe

Bądź na bieżąco dzięki naszym raportom w subskrypcji i wykładom inspiracyjnym.
więcej
Badania

Badania

Poznaj postawy, oczekiwania i obawy konsumenckie. Badania ilościowe, jakościowe, etnograficzne, field recording, netnografia.
więcej
Analizy i raporty

Analizy i raporty

Zdobądź kompleksową wiedzę na temat przyszłości branży i perspektyw rozwoju. Foresight, signal based forecasting, wywiady eksperckie, panele delfickie.
więcej
Wdrożenie innowacji

Wdrożenie innowacji

Uporządkuj proces generowania i wyboru pomysłów. Przejdźmy sprawnie przez proces prototypowania, testowania i wdrażania innowacji.
więcej
Badania

Badania

Present Thinking Aby stworzyć scenariusze “jutra” musimy dobrze zrozumieć świat “dziś”. Analizujemy zatem nieustannie obecne […]
WIĘCEJ
Warsztaty

Warsztaty

We współpracy z klientem i odpowiadając na jego potrzeby przygotowujemy indywidualnie dopasowany zestaw narzędzi warsztatowych, […]
WIĘCEJ
Inspiracje trendowe

Inspiracje trendowe

Większość firm, szukając inspiracji i trendów, śledzi wyłącznie swoją kategorię. Takie podejście zakłada jednak, że […]
WIĘCEJ
Trendhunting

Trendhunting

Przyszłość można zobaczyć dziś, ale jest nierównomiernie rozdystrybuowana, jak twierdzi William Gibson. Warto zatem poszukiwać […]
WIĘCEJ
Analizy i raporty

Analizy i raporty

Na podstawie sygnałów zmian instytut opracowuje prawdopodobne scenariusze przyszłości w konkretnym obszarze rynkowym, w perspektywie […]
WIĘCEJ
Design spekulatywny

Design spekulatywny

Design spekulatywny jest jedną z metod forecastingowych skupiona wokół prototypowania przyszłości. Prace badawcze koncentrują się […]
WIĘCEJ
Scenariusze przyszłości

Scenariusze przyszłości

Scenariusze przyszłości to wizje przyszłych możliwości oraz dróg rozwoju. Przedstawiają w sposób kompleksowy i systematyczny […]
WIĘCEJ
Panele eksperckie

Panele eksperckie

Panele eksperckie to jedna z kluczowych metod foresightu. Składa się na nią szeroki wachlarz możliwości […]
WIĘCEJ
Jobs. For humans only?

Jobs. For humans only?

Jaka jest przyszłość sektora pracy? To jedno z pytań na które próbowaliśmy znaleźć odpowiedź podczas organizowanej przez nas debaty eksperckiej.
WIĘCEJ
Euro100 Financial Times

Euro100 Financial Times

Natalia Hatalska na liście „New Europe 100″ opublikowanej przez Financial Times.
WIĘCEJ
Witajcie w naszej bajce

Witajcie w naszej bajce

Bawiąc się fabułą filmów, przeanalizowaliśmy elementy wizji przyszłości, które pojawiają się w Panu Kleksie.
WIĘCEJ
Office of The Future

Office of The Future

Wystawa zorganizowana przez infuture institute oraz Łódź Design Festival ukazuje futurystyczne koncepcje wnętrz biurowców przyszłości.
WIĘCEJ
Design Sprint jako metoda pracy nad innowacjami

Design Sprint jako metoda pracy nad innowacjami

Forecasting, aby dostarczać inspirującej i użytecznej wiedzy, wymaga ciągłego wychodzenia poza schematy.
WIĘCEJ
Infuture Food Lab

Infuture Food Lab

Forecasting, aby dostarczać inspirującej i użytecznej wiedzy, wymaga ciągłego wychodzenia poza schematy.
WIĘCEJ
Sztafeta olimpijska

Sztafeta olimpijska

Natalia Hatalska wśród kilkunastu Polaków w sztafecie igrzysk olimpijskich.
WIĘCEJ
Wpływowe kobiety

Wpływowe kobiety

Magazyn Wysokie Obcasy uznał Natalię Hatalską za jedną z 50 najbardziej wpływowych kobiet w Polsce.
WIĘCEJ
Regulamin

Regulamin

I. Postanowienia ogólne 1. Niniejszy Regulamin określa ogólne warunki, sposób świadczenia usług drogą elektroniczną i sprzedaży […]
WIĘCEJ
Cookies

Cookies

Co to są pliki cookies? Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które […]
WIĘCEJ
Gen Z. Jak zrozumieć dziś pokolenie jutra?

Gen Z. Jak zrozumieć dziś pokolenie jutra?

Kryzys wieku średniego? Nie przewiduję – tak Generacja Z myśli o swoim życiu w przyszłości. Wiecznie młodzi, pełni energii, z pracą, która jest ich pasją. A jak jest dziś?
WIĘCEJ
Jobs. For humans only?

Jobs. For humans only?

Dyskusje dotyczące raportu "Pracownik przyszłości", zmotywowały nas do zorganizowania debaty eksperckiej.
WIĘCEJ
Mapa trendów 2019

Mapa trendów 2019

Mapa prezentuje najważniejsze trendy w podziale na ich poziom dojrzałości oraz kategorię, do której należą.
WIĘCEJ
Kampania Future worker

Kampania Future worker

Robot therapist, Human enhancement designer czy Health hacker - na którą ofertę pracy odpowiesz w przyszłości?
WIĘCEJ
Far Future. Historia jutra

Far Future. Historia jutra

Wizje jedenastu obszarów naszego życia w odległej przyszłości. Książka, audiobook, e-book.
WIĘCEJ
Dentsu Session: Gen Z

Dentsu Session: Gen Z

Wystawa zorganizowana przez infuture institute oraz Łódź Design Festival ukazuje futurystyczne koncepcje wnętrz biurowców przyszłości.
WIĘCEJ
Future Thinkers

Future Thinkers

Razem z Dell Technologies, CIONET oraz Digital Excellence rozpoczęliśmy nowy program – Future Thinkers.
WIĘCEJ
#33 TrendSignals – Festival Inspirations

#33 TrendSignals – Festival Inspirations

Kryzys wieku średniego? Nie przewiduję – tak Generacja Z myśli o swoim życiu w przyszłości. Wiecznie młodzi, pełni energii, z pracą, która jest ich pasją. A jak jest dziś?
WIĘCEJ

Olga Jankowska_test_zajawki

ZAPYTAJ O OFERTĘ
Zamknij

Pobierz bezpłatnie:
Design sprint. Case study.

Zamawiam z obowiązkiem zapłaty:
Design sprint. Case study.

Cena netto: 100zł VAT: 23zł Cena brutto (do zapłaty): 123 zł
  • Dane do wystawienia FV proforma:

  • Pełna nazwa potrzebna do wystawienia FV proforma
  • Numeru NIP potrzebujemy do wystawienia FV proforma
  • Moje dane osobowe podane w powyższym formularzu będą przetwarzane przez Infuture Hatalska Foresight Institute, prowadzony przez firmę hatalska.com Natalia Hatalska-Woźniak, nr NIP 9581316257, z siedzibą w Gdańsku, ul. Gostyńska 107, administratora danych osobowych, w celu przetworzenia zapytania. Podanie danych jest niezbędne do przetworzenia zapytania.Podstawą przetwarzania danych jest moje żądanie.Dane osobowe będą przetwarzane na czas przetworzenia zapytania. Zostałem poinformowany, że przysługuje mi prawo dostępu do swoich danych, możliwości ich poprawiania, żądania ograniczenia ich przetwarzania lub usunięcia, a także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
  • Zapytaj o ofertę

  • Moje dane osobowe podane w powyższym formularzu będą przetwarzane przez Infuture Hatalska Foresight Institute, prowadzony przez firmę hatalska.com Natalia Hatalska-Woźniak, nr NIP 9581316257, z siedzibą w Gdańsku, ul. Gostyńska 107, administratora danych osobowych, w celu przetworzenia zapytania. Podanie danych jest niezbędne do przetworzenia zapytania.Podstawą przetwarzania danych jest moje żądanie.Dane osobowe będą przetwarzane na czas przetworzenia zapytania. Zostałem poinformowany, że przysługuje mi prawo dostępu do swoich danych, możliwości ich poprawiania, żądania ograniczenia ich przetwarzania lub usunięcia, a także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.