Analizy i raporty
Na podstawie sygnałów zmian instytut opracowuje prawdopodobne scenariusze przyszłości w konkretnym obszarze rynkowym, w perspektywie średnio- i/ lub długoterminowej (5 < t < 20 oraz 20 < t < 50). Diagnozuje trendy mogące mieć wpływ na rynek w obszarze produktów, usług, komunikacji i zachowań konsumenckich. Wskazuje konsekwencje przyszłych zmian. Przygotowywane analizy mogą być punktem wyjścia do planowania strategicznego.
Prowadzimy analizy danych w kontekście trendów społecznych, ekonomicznych, technologicznych, środowiskowych i politycznych. Analizujemy jak zdobyte insighty konsumenckie (wypracowane np. podczas warsztatów z konsumentami czy wywiadów pogłębionych) przekładają się na przyszłość, skąd biorą się konkretne postawy konsumenckie. Do analizy “świata dziś” dodajemy pierwiastek forecastingowy, spojrzenie w przyszłość, ponieważ wszystkie prowadzone badania powinny zmierzać do określania kierunków rozwoju przedsiębiorstwa, czy organizacji i robione są w celu podejmowania decyzji na przyszłość.
Przykładowe publikacje forecastingowe

Przyszłość rynku pracy, Przyszłość telewizji, Future of Food, Przyszłość biurowców, to przykłady publikacji instytutu, opracowywanych we współpracy z Partnerami przeznaczone dla szerokiego grona odbiorców.
Partner tego rodzaju projektu może współuczestniczyć w procesie badawczym, otrzymuje dostęp do wszystkich danych oraz wysokiej jakości kontent do wykorzystania w komunikacji. Dzięki temu buduje wizerunek marki kreującej przyszłość branży i rynku.
Raporty i analizy wewnętrzne
Raporty i analizy wewnętrzne nie są przeznaczone dla szerokiego grona odbiorców i dostęp do nich ma tylko klient. To prognozy dotyczące przyszłości branży lub kategorii rynkowej oparte na analizie trendów oraz istotnych dla danego przedsiębiorstwa czynników zmian.
W analizie wykorzystujemy m.in. wywiady eksperckie czy badania ilościowe i jakościowe. Opracowanie zawiera scenariusze przyszłości i wskazuje konsekwencje ewentualnych zmian dla rynku i przedsiębiorstwa, przybliża obszary innowacyjności, które pozwolą firmie osiągnąć przewagę konkurencyjną. Proces kończy się warsztatami wypracowania rozwiązań biznesowych w odpowiedzi na prognozowane scenariusze. Taka forma współpracy stanowi solidny punkt wyjścia do planowania strategicznego.