Future of Food

Temat jedzenia budzi ogromne emocje. Wszyscy jesteśmy w nim ekspertami, łączy nas wspólnota doświadczeń oraz – w większości – świadomość konieczności zmian. Jak będzie wyglądało jedzenie przyszłości? Co będziemy jeść i w jakiej formie? Jak szybko nadejdą zmiany?

Tematy związane z jedzeniem są pełne sprzeczności i paradoksów. Jak poradzą sobie ludzie z tymi wyzwaniami? Jak będzie wyglądała hodowla, transport i utylizacja odpadów? Jak będzie wyglądało jedzenie przyszłości?

Jeden burger czyli 200 litrów wody

Niezrównoważony rozwój, zmiana klimatu, zanieczyszczenia w produkcji, monokultury, agroekologia, niehumanitarna hodowla zwierząt to wyzwania, przed którymi stoi dziś hodowla. Do 2050 roku Ziemia będzie musiała zaspokoić potrzeby żywieniowe prawie 10 miliardów ludzi. Jak będzie to możliwe przy tak ogromnej dewastacji gruntów rolnych i eksploatacji zasobów naturalnych ponad poziom ich naturalnego odtworzenia? Czy scenariusz Growing Underground ma szanse stać się alternatywą dla upraw tradycyjnych, a mięso in vitro – odpowiedzią na rosnące zapotrzebowanie na mięso i niehumanitarne traktowanie zwierząt?

Sugar free

W przetwórstwie – obok stosowanych naturalnych metod przetwarzania, utrwalania i chronienia żywności – mamy do czynienia również ze środkami chemicznymi, sztucznymi konserwantami, stabilizatorami, emulgatorami oraz polepszaczami smaku, zapachu i wyglądu. 2,5 tysiąca dodatków do żywności poprawia smak jedzenia niekiedy tak skutecznie, że tworzy nową jakość – niestety nie znajdującą odpowiednika w naturze. Transparent Food Labels rozumiana jako transparentność w produkcji, przetwarzaniu jedzenia i komunikacji marketingowej jest dla świadomych konsumentów coraz ważniejsza i jako taka stanowi odpowiedź na oczekiwania społeczeństw.

Life in plastic

Woda mineralna, jogurt, cukierki, mleko, masło, pomidory, ser, ziemniaki, ryż – wracamy z zakupów z dziesiątkami plastikowych opakowań. Czy przyszłość należy do podejścia zero waste, w którym świadomie rezygnuje się z produkcji odpadów? W jaki sposób inteligentne opakowania będą mogły wpłynąć na problem terminu przydatności do spożycia?

Obiad z Facebookiem, kolacja z Instagramem

Jedzenie stanowi wyznacznik rangi, statusu, klasy bądź pozycji społecznej. Ujawnia nasze podejście do życia, nasz stan wiedzy i sposób myślenia. Świadczy o przynależności do grupy lub z niej wyklucza. Buduje poczucie wspólnotowości. Odróżnia nas od innych. Wreszcie: jest szczególnie ważnym czynnikiem wspierającym naszą tożsamość, a tym samym może nieść ze sobą ogromną wręcz liczbę niekiedy ukrytych, sensów, przesłań oraz znaczeń – mówi dr Karol Jachymek, School of ideas, Uniwersytet SWPS.

Tabletka ze świerszcza

Dania wyłącznie z roślin. Produkcja jedzenia w domu. Jedzenie jako lekarstwo dostosowane do potrzeb człowieka. Jedzenie drukowane na drukarkach 3D. Jedzenie w formie pastylek, koktajli, odżywczej piany, proszków lub papek. Prawdziwe jedzenie tylko dla najbogatszych. Owady w diecie, zwłaszcza świerszcze, bo ich procent masy jadalnej w stosunku do masy ogólnej wynosi aż 80%.

Jak jedzą Polacy?

Deklarują, że starają się jeść zdrowo: 29% badanych podczas komponowania swoich posiłków zwraca uwagę na to, by były one zdrowe. Co czwarta badana osoba nigdy nie podjada między posiłkami (choć podjadających jest wciąż dużo więcej). Prawie jedna trzecia je trzy posiłki dziennie. Dla 19% badanych najważniejszym aspektem jedzenia są wartości odżywcze niezbędne dla prawidłowego funkcjonowania organizmu. Tylko 7% badanych na co dzień korzysta z półproduktów lub gotowych dań.

Śniadanie najczęściej jedzone jest w domu (28%). Lunch co czwarty badany kupuje w restauracji w opcji na wynos i je w pracy/ na uczelni, a 16% zabiera swoje dania z domu/ kupuje gotowe dania w sklepie. Ulubionym posiłkiem internautów (24%) okazał się obiad. Posiłki ugotowane w domu (nie z gotowych półproduktów) pojawiają się w menu badanych internautów najczęściej w weekendy (21%).

23% badanych uważa, że umiejętność gotowania raczej nie jest ważna w dzisiejszych czasach. 30% spożywa posiłki poza domem (bary, restauracje) kilka razy w miesiącu.

Na ponad 230 stronach raportu znajdziesz odpowiedzi m.in. na pytania:

·         Czym jest rozwój niezrównoważony?

·         Czy białko pokona bariery kulturowe?

·         Jaką rolę w przyszłości będzie odgrywała transparentność?

·         Czy powinnaś /powinieneś się martwić o przyszłość, jeśli lubisz ogórki?

·         Po co rolnikom drony?

·         Dlaczego miasta muszą stać się samowystarczalne?

·         Jakie będą nowe funkcje jedzenia?

·         Ile cukru rocznie zjada Polak?

·         Czym jest nutrigenomika?

·         Dlaczego dobrze jest nauczyć się gotować z resztek?

·         Jakie są wyzwania stojące przed transportem żywności?

·         Czym charakteryzują się inteligentne opakowania?

·         Dlaczego warto jeść szpinak?

Warsztaty: Jedzenie przyszłości

Zapraszamy na warsztaty, składające się z 2 modułów:

  • Moduł 1: Prezentacja inspiracyjna (wnioski z raportu w pigułce),
  • Moduł 2: Wypracowanie konsekwencji przedstawionych trendów i prognoz dla Twojego biznesu.

Efekt warsztatów:

  • konkretne koncepcje biznesowe, w odpowiedzi na wybrane trendy,
  • znajomość najistotniejszych czynników zmian w kontekście przyszłości jedzenia.
ZAPYTAJ O SZCZEGÓŁY
  • Zapytaj o ofertę

  • Moje dane osobowe podane w powyższym formularzu będą przetwarzane przez Infuture Hatalska Foresight Institute, prowadzony przez firmę hatalska.com Natalia Hatalska-Woźniak, nr NIP 9581316257, z siedzibą w Gdańsku, ul. Gostyńska 107, administratora danych osobowych, w celu przetworzenia zapytania. Podanie danych jest niezbędne do przetworzenia zapytania.Podstawą przetwarzania danych jest moje żądanie.Dane osobowe będą przetwarzane na czas przetworzenia zapytania. Zostałem poinformowany, że przysługuje mi prawo dostępu do swoich danych, możliwości ich poprawiania, żądania ograniczenia ich przetwarzania lub usunięcia, a także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
Zamknij

Pobierz bezpłatnie:
Future of Food

Zamawiam z obowiązkiem zapłaty:
Future of Food

Cena netto: zł VAT: zł Cena brutto (do zapłaty): 0 zł
  • Dane do wystawienia FV proforma:

  • Pełna nazwa potrzebna do wystawienia FV proforma
  • Numeru NIP potrzebujemy do wystawienia FV proforma
  • Moje dane osobowe podane w powyższym formularzu będą przetwarzane przez Infuture Hatalska Foresight Institute, prowadzony przez firmę hatalska.com Natalia Hatalska-Woźniak, nr NIP 9581316257, z siedzibą w Gdańsku, ul. Gostyńska 107, administratora danych osobowych, w celu przetworzenia zapytania. Podanie danych jest niezbędne do przetworzenia zapytania.Podstawą przetwarzania danych jest moje żądanie.Dane osobowe będą przetwarzane na czas przetworzenia zapytania. Zostałem poinformowany, że przysługuje mi prawo dostępu do swoich danych, możliwości ich poprawiania, żądania ograniczenia ich przetwarzania lub usunięcia, a także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
  • Zapytaj o ofertę

  • Moje dane osobowe podane w powyższym formularzu będą przetwarzane przez Infuture Hatalska Foresight Institute, prowadzony przez firmę hatalska.com Natalia Hatalska-Woźniak, nr NIP 9581316257, z siedzibą w Gdańsku, ul. Gostyńska 107, administratora danych osobowych, w celu przetworzenia zapytania. Podanie danych jest niezbędne do przetworzenia zapytania.Podstawą przetwarzania danych jest moje żądanie.Dane osobowe będą przetwarzane na czas przetworzenia zapytania. Zostałem poinformowany, że przysługuje mi prawo dostępu do swoich danych, możliwości ich poprawiania, żądania ograniczenia ich przetwarzania lub usunięcia, a także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.