Transparent Food Labels

Żywność przetworzona stała się sposobem żywienia i częścią naszego jadłospisu w dużej mierze z wygody. Ma dłuższy okres przydatności do spożycia, można ją szybko przygotować lub zjeść od razu, jest stosunkowo niedroga i smaczna. Jest również obficie wzbogacana solą, cukrem czy ulepszaczami smaku. Wiadomo, że ma także skutki uboczne i często działanie chorobotwórcze.

Gotujemy, smażymy, ale też utrwalamy jedzenie, żeby można było je dłużej przechować. Do tradycyjnych metod konserwacji produktów żywnościowych wykorzystuje się m.in. wysokie i niskie temperatury, suszenie, peklowanie, wędzenie, kiszenie czy fermentację. Konserwowanie i utrwalanie jedzenia jest jedną z podstaw funkcjonowania przemysłu spożywczego. Przemysł ten stosuje już ponad 2,5 tys. dodatków do żywności, które ulepszają, chronią, spulchniają, słodzą czy nabłyszczają produkty. Producenci poprawiają smaki czasami tak bardzo, że w efekcie otrzymujemy dania, których nie bylibyśmy w stanie przygotować z naturalnie występujących w przyrodzie składników. Składniki znajdujące się na etykietach produktów nie są objęte jednolitym prawem. Niektóre są dopuszczone do użycia w Polsce, ale za to zabronione w krajach UE czy USA – i odwrotnie. WHO ostrzega, że coraz większe spożycie przetworzonego jedzenia wiąże się nie tylko z otyłością, lecz także m.in. z nadciśnieniem tętniczym, zwiększonym ryzykiem chorób serca czy udaru mózgu.

Cukry są obecne w bardzo dużej ilości produktów. Więcej, niż potrzebujemy, jemy także soli czy tłuszczów. Na początku XX w. średnie spożycie cukru w Europie wynosiło rocznie 5 kg na osobę. Dziś Polak według danych GUS zjada ok. 40 kg cukru rocznie. Dodatkowo w toku produkcji składniki odżywcze zawarte w żywności przetworzonej ulegają częściowemu lub nawet całkowitemu zniszczeniu. Bywa, że taka żywność prawie nie zawiera substancji niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Na rynku mamy dziś jednak coraz więcej producentów, którzy oferują produkty wytwarzane z naturalnych składników, bez dodatku cukru, barwników, konserwantów i innych szkodliwych substancji.

Etykiety na żywności są dziś niewystarczające, trudno dokonać zdrowych wyborów. Transparentność staje się istotnym czynnikiem wpływającym na zakupy produktów żywieniowych. Klienci coraz częściej i chętniej sprawdzają etykiety, interesują się składnikami, chcą wiedzieć, skąd pochodzą kupowane przez nich produkty oraz jak zostały wytworzone. Scenariusz Transparent Food Labels zakłada, że informacje o produktach będą musiały stać się czytelniejsze i przejrzystsze. Transparentność jest odpowiedzią na oczekiwania społeczeństw. Nic w tym dziwnego, gdyż pokolenia millenialsów i generacji Z nazywane są nieoficjalnie pokoleniem dlaczego, gdyż nie ufają ślepo temu, co słyszą, a wszelkie informacje i dane weryfikują, sprawdzają lub porównują w internecie.

Warsztaty: Jedzenie przyszłości

Zapraszamy na warsztaty, składające się z 2 modułów:

  • Moduł 1: Prezentacja inspiracyjna (wnioski z raportu w pigułce),
  • Moduł 2: Wypracowanie konsekwencji przedstawionych trendów i prognoz dla Twojego biznesu.

Efekt warsztatów:

  • konkretne koncepcje biznesowe, w odpowiedzi na wybrane trendy,
  • znajomość najistotniejszych czynników zmian w kontekście przyszłości jedzenia.
ZAPYTAJ O SZCZEGÓŁY
  • Zapytaj o ofertę

  • Moje dane osobowe podane w powyższym formularzu będą przetwarzane przez Infuture Hatalska Foresight Institute, prowadzony przez firmę hatalska.com Natalia Hatalska-Woźniak, nr NIP 9581316257, z siedzibą w Gdańsku, ul. Gostyńska 107, administratora danych osobowych, w celu przetworzenia zapytania. Podanie danych jest niezbędne do przetworzenia zapytania.Podstawą przetwarzania danych jest moje żądanie.Dane osobowe będą przetwarzane na czas przetworzenia zapytania. Zostałem poinformowany, że przysługuje mi prawo dostępu do swoich danych, możliwości ich poprawiania, żądania ograniczenia ich przetwarzania lub usunięcia, a także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.

Zamknij

Pobierz bezpłatnie:
Future of Food

Zamawiam z obowiązkiem zapłaty:
Future of Food

Cena netto: zł VAT: zł Cena brutto (do zapłaty): 0 zł
  • Dane do wystawienia FV proforma:

  • Pełna nazwa potrzebna do wystawienia FV proforma
  • Numeru NIP potrzebujemy do wystawienia FV proforma
  • Moje dane osobowe podane w powyższym formularzu będą przetwarzane przez Infuture Hatalska Foresight Institute, prowadzony przez firmę hatalska.com Natalia Hatalska-Woźniak, nr NIP 9581316257, z siedzibą w Gdańsku, ul. Gostyńska 107, administratora danych osobowych, w celu przetworzenia zapytania. Podanie danych jest niezbędne do przetworzenia zapytania.Podstawą przetwarzania danych jest moje żądanie.Dane osobowe będą przetwarzane na czas przetworzenia zapytania. Zostałem poinformowany, że przysługuje mi prawo dostępu do swoich danych, możliwości ich poprawiania, żądania ograniczenia ich przetwarzania lub usunięcia, a także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
  • Zapytaj o ofertę

  • Moje dane osobowe podane w powyższym formularzu będą przetwarzane przez Infuture Hatalska Foresight Institute, prowadzony przez firmę hatalska.com Natalia Hatalska-Woźniak, nr NIP 9581316257, z siedzibą w Gdańsku, ul. Gostyńska 107, administratora danych osobowych, w celu przetworzenia zapytania. Podanie danych jest niezbędne do przetworzenia zapytania.Podstawą przetwarzania danych jest moje żądanie.Dane osobowe będą przetwarzane na czas przetworzenia zapytania. Zostałem poinformowany, że przysługuje mi prawo dostępu do swoich danych, możliwości ich poprawiania, żądania ograniczenia ich przetwarzania lub usunięcia, a także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.