Second screen

Telewizja już jakiś czas temu weszła w erę multiscreeningu, a jej odbiorcy – ze skupionych na transmisji widzów – stali się żonglującymi ekranami wielozadaniowcami. Trend second screen polega na korzystaniu z dodatkowego urządzenia połączonego z internetem (najczęściej smartfona lub laptopa) podczas oglądania telewizji. Użytkownicy najczęściej szukają dodatkowych informacji o oglądanych programach lub dzielą się opiniami o oglądanych treściach.

Drugi ekran potrafi skutecznie odciągać uwagę widzów od telewizji – Nielsen donosi, że dodatkowe urządzenie jest najsilniejszym rozpraszaczem podczas oglądania TV. Dziś jednak wiemy, że niektórzy konsumenci dzięki dodatkowym urządzeniom potrafią również być bardziej zaangażowani w programy, które oglądają w telewizji: dzielą się opiniami, pogłębiają swoje doświadczenia poprzez prowadzenie rozmów o serialu lub sprawdzają informacje o aktorach czy szukają przepisów na dania gotowane w programie kulinarnym. W 2016 r. o serialu HBO pt. Game of Thrones nadawanym w tradycyjnej telewizji tweetowano niemal 10 razy częściej niż o najbardziej angażującej produkcji Netflixa – House of Cards.

Naturalna chęć dzielenia się z innymi emocjami czy komentarzami na temat programów TV ze znajomymi dziś zyskała swój osobny wymiar online.

Urządzenia najczęściej używane podczas oglądania telewizji na świecie, czyli smartfony, prezentują zróżnicowane możliwości działania wspólnie z TV. W przypadku Smart TV możemy zamienić telefon w pilot. W wielu przypadkach dostępna jest opcja płynnego przełączenia tego, co oglądamy w smartfonie, na telewizor i doświadczania treści mobilnych w większym formacie. Opcji łączenia TV z telefonem jest bardzo wiele, co potwierdzają nowe aplikacje pojawiające się w sklepach mobilnych, np. kalendarze do planowania oglądania seriali, trackery nowych odcinków czy aplikacje pozwalające dalsze oglądanie treści na telefonie, gdy musimy odejść od telewizora. Mimo popularności social media na rynku działają także specjalne aplikacje skupione na łączeniu widzów konkretnych programów. Telfie pozwala użytkownikom na checkinowanie się, dzięki czemu informujemy innych, że oglądamy dany program. Po oznaczeniu się w audycji jesteśmy połączeni z innymi widzami – możemy więc na bieżąco prowadzić rozmowy i dzielić się wrażeniami.

Second screen znajduje również komercyjne zastosowania. Belgijska aplikacja Spott postawiła na połączenie telewizji z zakupami mobilnymi. Dzięki technologii rozpoznawania dźwięku Spott samodzielnie identyfikuje, co oglądamy i prezentuje produkty, które aktualnie widzimy na ekranie telewizora. Możemy więc np. dowiedzieć się, jaką koszulę ma na sobie bohater serialu, i kupić ją bezpośrednio przez Spott.

Reklama telewizyjna przygotowana przez Coca-Colę w Izraelu w 2016 r. wykorzystała nadawany w telewizji sygnał, który automatycznie otwierał aplikację Gett. Umożliwiała ona użytkownikom natychmiastowe zamówienie Coca-Coli pod swoje drzwi. Taksówkarze powiązani z aplikacją w ciągu kilku minut dowozili zamawiającym specjalne zestawy Coca-Coli – dwie butelki zimnego napoju i otwieracz – w obrandowanej torbie termoizolacyjnej.  Mercedes, by wzbudzić zainteresowanie swoją nową reklamą telewizyjną, przygotował ciekawą akcję na Twitterze. Wyświetlono tam 30-sekundowy filmik i pozwolono użytkownikom zdecydować, jak historia ma się zakończyć. Głosowanie odbywało się za pomocą hashtagów. Reklamę ze zwycięskim zakończeniem wyemitowano w telewizji.


Warsztaty: Przyszłość TV

Zapraszamy na warsztaty, składające się z 2 modułów:

  • Moduł 1: Prezentacja inspiracyjna (wnioski z raportu w pigułce),
  • Moduł 2: Wypracowanie konsekwencji przedstawionych trendów i prognoz dla Twojego biznesu.

Efekt warsztatów:

  • konkretne koncepcje biznesowe, w odpowiedzi na wybrane trendy,
  • znajomość najistotniejszych trendów społecznych, technologicznych i ekonomicznych w kontekście przyszłości Twojej branży i firmy.
ZAPYTAJ O SZCZEGÓŁY
  • Zapytaj o ofertę

  • Moje dane osobowe podane w powyższym formularzu będą przetwarzane przez Infuture Hatalska Foresight Institute, prowadzony przez firmę hatalska.com Natalia Hatalska-Woźniak, nr NIP 9581316257, z siedzibą w Gdańsku, ul. Gostyńska 107, administratora danych osobowych, w celu przetworzenia zapytania. Podanie danych jest niezbędne do przetworzenia zapytania.Podstawą przetwarzania danych jest moje żądanie.Dane osobowe będą przetwarzane na czas przetworzenia zapytania. Zostałem poinformowany, że przysługuje mi prawo dostępu do swoich danych, możliwości ich poprawiania, żądania ograniczenia ich przetwarzania lub usunięcia, a także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
Zamknij

Pobierz bezpłatnie:
Przyszłość TV. Czynniki Zmian.

Zamawiam z obowiązkiem zapłaty:
Przyszłość TV. Czynniki Zmian.

Cena netto: zł VAT: zł Cena brutto (do zapłaty): 0 zł
  • Dane do wystawienia FV proforma:

  • Pełna nazwa potrzebna do wystawienia FV proforma
  • Numeru NIP potrzebujemy do wystawienia FV proforma
  • Moje dane osobowe podane w powyższym formularzu będą przetwarzane przez Infuture Hatalska Foresight Institute, prowadzony przez firmę hatalska.com Natalia Hatalska-Woźniak, nr NIP 9581316257, z siedzibą w Gdańsku, ul. Gostyńska 107, administratora danych osobowych, w celu przetworzenia zapytania. Podanie danych jest niezbędne do przetworzenia zapytania.Podstawą przetwarzania danych jest moje żądanie.Dane osobowe będą przetwarzane na czas przetworzenia zapytania. Zostałem poinformowany, że przysługuje mi prawo dostępu do swoich danych, możliwości ich poprawiania, żądania ograniczenia ich przetwarzania lub usunięcia, a także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
  • Zapytaj o ofertę

  • Moje dane osobowe podane w powyższym formularzu będą przetwarzane przez Infuture Hatalska Foresight Institute, prowadzony przez firmę hatalska.com Natalia Hatalska-Woźniak, nr NIP 9581316257, z siedzibą w Gdańsku, ul. Gostyńska 107, administratora danych osobowych, w celu przetworzenia zapytania. Podanie danych jest niezbędne do przetworzenia zapytania.Podstawą przetwarzania danych jest moje żądanie.Dane osobowe będą przetwarzane na czas przetworzenia zapytania. Zostałem poinformowany, że przysługuje mi prawo dostępu do swoich danych, możliwości ich poprawiania, żądania ograniczenia ich przetwarzania lub usunięcia, a także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.