zamknij

Wybierz język

Wybierz walutę

Polaryzacja oczami Polaków

Od lat obserwujemy utratę spójności społecznej zarówno w przestrzeni prywatnej jak i publicznej. Większość Polaków, bo aż 87%, czuje się zmęczona polaryzacją[1].

infuture.institute zrealizowało badania na temat polaryzacji w Polsce. Wynika z nich, żeprawie 80% Polaków zgadza się ze stwierdzeniem: „Uważam, że polskie społeczeństwo w całym moim życiu nie było nigdy tak podzielone jak teraz”.

Większość z na chciałaby, że aż 92,5% Polaków chciałoby, aby różne grupy społeczne w Polsce znalazły wspólny łączący je punkt, który pomoże im dojść do porozumienia. Niestety zjawisko polaryzacji dotyczy nie tylko polskiego społeczeństwa.

  • Natalia Hatalska
    – Polaryzacja to bardzo szeroki proces, który trwa od dłuższego czasu. Tylko w ciągu ostatniej dekady wskaźnik polaryzacji zwiększył się prawie trzykrotnie. Drastyczny wzrost polaryzacji w ostatnich 10-12 latach można wytłumaczyć kryzysem finansowym, który miał miejsce w 2008 roku. Ale na polaryzację wpływają też inne czynniki, nie tylko ekonomiczne. Przede wszystkim wymienić należy tu czynniki społeczne (w tym zmiany demograficzne), technologiczne (algorytmizacja, bańki informacyjne, dezinformacja) i kulturowe (zmiana stylu życia, samotność).
    Natalia Hatalska | CEO infuture.institute

Z tego powodu każdy z nas – my sami, politycy, media, biznes – powinien pracować na rzecz eliminacji polaryzacji. To, czego dziś potrzebujemy, to aktywne, długoterminowe i podejmowane na wielu poziomach jej przeciwdziałanie.

[1] Suma odpowiedzi „zdecydowanie się zgadzam” i „raczej się zgadzam”. Badanie „Polaryzacja oczami Polaków” zostało przeprowadzone na ogólnopolskiej reprezentatywnej próbie n=1074. Badanie na zlecenie infuture.institute zrealizował panel internetowy Ariadna w dniach 25.02 – 1.03.2022r.

Zamknij

Pobierz bezpłatnie:
Polaryzacja oczami Polaków

Zamawiam z obowiązkiem zapłaty:
Polaryzacja oczami Polaków

Cena netto: 0 zł VAT: 0 zł Cena brutto (do zapłaty): 0 zł
  • Dane do wystawienia FV proforma:

  • Pełna nazwa potrzebna do wystawienia FV proforma
  • Numeru NIP potrzebujemy do wystawienia FV proforma
  • Moje dane osobowe podane w powyższym formularzu będą przetwarzane przez INFUTURE.INSTITUTE, prowadzony przez firmę INFUTURE.INSTITUTE Natalia Hatalska-Woźniak, nr NIP 9581316257, z siedzibą w Gdańsku, ul. Doki 1 (80-958 Gdańsk), administratora danych osobowych, w celu przetworzenia zapytania. Podanie danych jest niezbędne do przetworzenia zapytania.Podstawą przetwarzania danych jest moje żądanie.Dane osobowe będą przetwarzane na czas przetworzenia zapytania. Zostałem poinformowany, że przysługuje mi prawo dostępu do swoich danych, możliwości ich poprawiania, żądania ograniczenia ich przetwarzania lub usunięcia, a także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
  • Hidden

Dołącz do newslettera infuture.institute

Każdego dnia w instytucie dzielimy się wiedzą. Raz na jakiś czas zbieramy to, co dla nas najważniejsze i wysyłamy w newsletterze.

Znajdziecie w nim:

  • wyniki naszych badań,
  • informacje z obszaru trendowego,
  • autorskie teksty, raporty, komentarze ekspertów,
  • a także „rozmowy o przyszłości”.

"*" oznacza pola wymagane

*
Podanie danych jest dobrowolne. Podstawą przetwarzania danych jest moja zgoda. Dane osobowe będą przetwarzane do odwołania zgody. Zostałem poinformowany, że przysługuje mi prawo dostępu do swoich danych, możliwości ich poprawiania, żądania ograniczenia ich przetwarzania lub usunięcia, a także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego. Zostałem poinformowany, że moje dane będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania, zwykłego, polegającego na analizie wykonanej przez osobę odpowiedzialną za działania marketingowe, a konsekwencją takiego przetwarzania będzie dobór odpowiednich ofert handlowych. Mam prawo do wyrażenia sprzeciwu wobec profilowania.*