zamknij

Wybierz język

Wybierz walutę

Raporty

Cyfrowe zdrowie Polek

Co digitalizacja usług medycznych zmieni w profilaktyce zdrowia Polek? Transformacja cyfrowa w ochronie zdrowia jest nieunikniona. Pandemia COVID-19 stała się poniekąd akceleratorem rozwiązań w obszarze e-zdrowia. Przejście na cyfrową i zdalną samoopiekę zdrowotną wymaga zmiany mentalności pacjentek, gdyż w dużej mierze powinny polegać na sobie i nabrać do siebie zaufania. Dlaczego konieczne są zmiany? I od czego powinniśmy zacząć?

50% Polek nie jest przekonanych do samodiagnozy

Jak wynika z raportu „Cyfrowe zdrowie Polek. Co digitalizacja usług medycznych zmieni w praktyce zdrowia Polek?” Polki są otwarte na digitalizację i nowe technologie, ale jednocześnie obawiają się
e-rozwiązań dotyczących ich zdrowia. 50% Polek nie jest przekonanych do samodiagnozy (rozumianej jako samodzielne wykonywanie niektórych badań). Jednak badania jakościowe wskazują na fakt, że przy prostej obsłudze i bardzo jasnej instrukcji, część Polek byłaby skłonna wykonać określone badania profilaktyczne samodzielnie.

Cyfryzacja usług medycznych w Polsce jest na początkowym etapie rozwoju, ale jak wskazują światowe trendy rynek ten będzie się dynamicznie rozwijał. Pandemia przyspieszyła zainteresowanie Polaków e-medycyną, ale pokazała również, że nie mamy w zwyczaju sami pamiętać o kontrolach czy badaniach profilaktycznych.

  • Natalia Hatalska
    Przyznaję szczerze – pisanie tego raportu nie było łatwe. Świadomość, że cele zrównoważonego rozwoju wyznaczone w ramach Agendy 2030 mają małe szanse na realizację w terminie, nie napawa optymizmem. A jednak paradoksalnie to właśnie z tych pesymistycznych danych płynie nadzieja.
    Natalia Hatalska | CEO infuture.institute

Nieświadoma bierność czy zapobiegawczy holizm?

W procesie syntezy i analizy badań jakościowych infuture. institute zdefiniowało dwa typy postaw kobiet:

Najważniejsze wnioski

Metodologia

Opracowanie raportu umożliwił proces badawczy opisany poniżej:

BADANIE ILOŚCIOWE:

Badanie ilościowe mające na celu zbadanie podejścia kobiet w Polsce do cyfryzacji procesów i e-usług medycznych zrealizowane z wykorzystaniem metody CAWI (ang. Computer-Assisted Web Interview). Badanie zostało przeprowadzone na reprezentatywnej grupie 1030 Polek w kwietniu 2021 roku przez ARC Rynek i Opinia.

BADANIA JAKOŚCIOWE:

Poznaj raporty:

Homo medicus

Homo medicus

Pracę nad raportem, który trzymacie Państwo w rękach, zaczęliśmy pod koniec 2019 roku, jeszcze przed […]
POBIERZ
Mapa Trendów 2022

Mapa Trendów 2022

Świat lustrzany, Biologia technocentryczna, Deglobalizacja, Transformacja klimatyczna, Zmiany demograficzne, Kryzysy zdrowotne, Utrata spójności społecznej to […]
POBIERZ
TrendSignals Pharma 3/2022

TrendSignals Pharma 3/2022

Coraz więcej firm wkracza na rynek health & beauty. Nie jest to już kategoria wyłącznie […]
POBIERZ
Zamknij

Pobierz bezpłatnie:
Cyfrowe zdrowie Polek

Zamawiam z obowiązkiem zapłaty:
Cyfrowe zdrowie Polek

Cena netto: 0 zł VAT: 0 zł Cena brutto (do zapłaty): 0 zł
  • Dane do wystawienia FV proforma:

  • Pełna nazwa potrzebna do wystawienia FV proforma
  • Numeru NIP potrzebujemy do wystawienia FV proforma
  • Moje dane osobowe podane w powyższym formularzu będą przetwarzane przez INFUTURE.INSTITUTE, prowadzony przez firmę INFUTURE.INSTITUTE Natalia Hatalska-Woźniak, nr NIP 9581316257, z siedzibą w Gdańsku, ul. Doki 1 (80-958 Gdańsk), administratora danych osobowych, w celu przetworzenia zapytania. Podanie danych jest niezbędne do przetworzenia zapytania.Podstawą przetwarzania danych jest moje żądanie.Dane osobowe będą przetwarzane na czas przetworzenia zapytania. Zostałem poinformowany, że przysługuje mi prawo dostępu do swoich danych, możliwości ich poprawiania, żądania ograniczenia ich przetwarzania lub usunięcia, a także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
  • Hidden

Dołącz do newslettera infuture.institute

Każdego dnia w instytucie dzielimy się wiedzą. Raz na jakiś czas zbieramy to, co dla nas najważniejsze i wysyłamy w newsletterze.

Znajdziecie w nim:

  • wyniki naszych badań,
  • informacje z obszaru trendowego,
  • autorskie teksty, raporty, komentarze ekspertów,
  • a także „rozmowy o przyszłości”.

"*" oznacza pola wymagane

*
Podanie danych jest dobrowolne. Podstawą przetwarzania danych jest moja zgoda. Dane osobowe będą przetwarzane do odwołania zgody. Zostałem poinformowany, że przysługuje mi prawo dostępu do swoich danych, możliwości ich poprawiania, żądania ograniczenia ich przetwarzania lub usunięcia, a także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego. Zostałem poinformowany, że moje dane będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania, zwykłego, polegającego na analizie wykonanej przez osobę odpowiedzialną za działania marketingowe, a konsekwencją takiego przetwarzania będzie dobór odpowiednich ofert handlowych. Mam prawo do wyrażenia sprzeciwu wobec profilowania.*