zamknij

Wybierz język

Wybierz walutę

Raporty

Face Recognition Technology

Niewidzialne technologie w zasadniczy wpływają na sposób naszego codziennego funkcjonowania. To jednej z nich – Face Recognition Technology poświęcamy aktualny numer raportu TrendSignals. W ciągu ostatnich pięciu lat ogólna kwota prywatnych inwestycji w technologie FRT (face Recognition technology) wzrosła o 105%. Globalny rynek rozpoznawania twarzy osiągnął w 2021 roku wartość 5 mld USD.

W tym numerze przyglądamy się technologii rozpoznawania twarzy w ramach trendu Niewidzialne technologie. To one zmieniają to jak płacimy (przejście od gotówki do płatności telefonem czy nawet twarzą), jak funkcjonują miasta (rosnąca liczba inteligentnych kamer rozpoznających przestępców i dbających o bezpieczeństwo), wpływają na zmiany w służbie zdrowia, retailu czy edukacji.

Przewiduje się zaś, że do 2027 roku wzrośnie do 15,6 mld USD, co oznacza CAGR 20,88% w latach 2021-2027

Choć obecnie FRT używana jest głównie do weryfikacji twarzy (algorytmy podejmują decyzję czy dana ma dostęp do danych) oraz identyfikacji twarzy, widać jak z miesiąca na miesiąc rośnie jej zastosowanie także w innych kontekstach i jak przenika do kolejnych branż i obszarów.

Kilka lat temu jednostka federalna ds. wykorzystywania dzieci w USA poszukiwała sprawcy dysponując dwoma jego zdjęciami. Niestety nie znaleźli go w bazach kryminalnych. Wykorzystali więc narzędzie clearview.ai, które przeszukuje zdjęcia w internecie.

Przestępcę zlokalizowano na zdjęciu podczas jednego z eventów w Las Vegas. Doprowadziło to do wyroku 35 lat więzienia. 

Obszary najszybciej transformowane

W tym raporcie przyglądamy się obszarom, które obecnie są w największym stopniu transformowane przez FRT (finanse, retail, administracja, health, travel, edukacja). 

W ramach każdego obszaru:

Pierwsza część poświęcona jest kontekstowi tych zmian (kwestii etyki, regulacji prawnych, prywatności), druga zaś przybliża poprzez wybrane case study obszary, które obecnie w największym stopniu są transformowane przez FRT (face recognion technology). 

W pełnym raporcie:

Transformacja obszarów rynkowych przez FRT oraz 24 case studies.

Poznaj raporty:

TrendSignals Finanse 2/22

TrendSignals Finanse 2/22

Trudna sytuacja geopolityczna, wojna na Ukrainie, inflacja czy widmo kryzysu energetycznego i gospodarczego – te […]
POBIERZ
Need-Based Engagement

Need-Based Engagement

W ramach najnowszego raportu TrendSignals zdefiniowaliśmy 4 trendy, które nawiązują do potrzeb konsumentów i sprzyjają […]
POBIERZ
TrendSignals Retail 2/2022

TrendSignals Retail 2/2022

Od ponad 5 lat monitorujemy rynek retail & e-commerce w celu identyfikacji trendów. Efektem naszej […]
POBIERZ
Zamknij

Pobierz bezpłatnie:
#69 Face Recognition Technology

Zamawiam z obowiązkiem zapłaty:
#69 Face Recognition Technology

Cena netto: 1500 zł VAT: 345 zł Cena brutto (do zapłaty): 1845 zł
  • Dane do wystawienia FV proforma:

  • Pełna nazwa potrzebna do wystawienia FV proforma
  • Numeru NIP potrzebujemy do wystawienia FV proforma
  • Moje dane osobowe podane w powyższym formularzu będą przetwarzane przez INFUTURE.INSTITUTE, prowadzony przez firmę INFUTURE.INSTITUTE Natalia Hatalska-Woźniak, nr NIP 9581316257, z siedzibą w Gdańsku, ul. Doki 1 (80-958 Gdańsk), administratora danych osobowych, w celu przetworzenia zapytania. Podanie danych jest niezbędne do przetworzenia zapytania.Podstawą przetwarzania danych jest moje żądanie.Dane osobowe będą przetwarzane na czas przetworzenia zapytania. Zostałem poinformowany, że przysługuje mi prawo dostępu do swoich danych, możliwości ich poprawiania, żądania ograniczenia ich przetwarzania lub usunięcia, a także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
  • Hidden

Dołącz do newslettera infuture.institute

Każdego dnia w instytucie dzielimy się wiedzą. Raz na jakiś czas zbieramy to, co dla nas najważniejsze i wysyłamy w newsletterze.

Znajdziecie w nim:

  • wyniki naszych badań,
  • informacje z obszaru trendowego,
  • autorskie teksty, raporty, komentarze ekspertów,
  • a także „rozmowy o przyszłości”.

"*" oznacza pola wymagane

*
Podanie danych jest dobrowolne. Podstawą przetwarzania danych jest moja zgoda. Dane osobowe będą przetwarzane do odwołania zgody. Zostałem poinformowany, że przysługuje mi prawo dostępu do swoich danych, możliwości ich poprawiania, żądania ograniczenia ich przetwarzania lub usunięcia, a także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego. Zostałem poinformowany, że moje dane będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania, zwykłego, polegającego na analizie wykonanej przez osobę odpowiedzialną za działania marketingowe, a konsekwencją takiego przetwarzania będzie dobór odpowiednich ofert handlowych. Mam prawo do wyrażenia sprzeciwu wobec profilowania.*