zamknij

Wybierz język

Wybierz walutę

Raporty

Inclusion & Diversity: Revisited

W najnowszym numerze TrendSignals skupiliśmy się na istotnych kierunkach w obszarze inkluzywności i różnorodności, na uwidocznienie się których szczególnie ważny wpływ ma pandemiczna rzeczywistość. Cztery trendy, wyłonione w ramach raportu, wywodzą się ze styku trendów znajdujących się na Mapie Trendów infuture.institute z 2022 roku: Srebrnego tsunami, Wpływu Gen Z, Umocnienia kobiet czy Normalizacji seksualności.

Wyłonione trendy to:

Również od tego numeru TrendSignals w sekcji TRENDS IN ACTION case studies nie zostają przyporządkowane konkretnym branżom. Wierzymy, że do trendów i innowacji należy podchodzić z otwartą głową, myśląc pozasilosowo, wychodząc poza swoją bańkę i branżę. Mamy nadzieję, że ten raport będzie dla Państwa inspirujący.

INKLUZYWNOŚĆ I RÓŻNORODNOŚĆ 

Inkluzywność i różnorodność to szeroki obszar trendowy, który wskazuje na rosnącą potrzebę otwartości na wszystkie grupy społeczne oraz wspieranie ich aktywności. Inkluzywność i różnorodność od lat odmieniane są przez wszystkie przypadki, a działania na nich oparte stały się integralną częścią nie tylko wewnętrznej strategii, ale też komunikacji marek.

Według badań, dla części organizacji w Europie największym wyzwaniem w kontekście inkluzywności i różnorodności jest przejście z poziomu strategii na autentyczne działania. Obszar D&I (Diversity & Inclusion) jest dla 76% organizacji integralną wartością/ priorytetem. Jednak nadal 33% respondentów deklaruje, że w ich opinii różnorodność stanowi pewnego rodzaju barierę w rozwoju pracowników (źródło: raport „Diversity & Inclusion Benchmarking Survey. European Sheet”, PwC, 2021 rok).

W TrendSignals Inclusion & Diversity: Revisited infuture.institute wskazuje na istotne kierunki w temacie inkluzywności i różnorodności wywodzące się ze styku trendów znajdujących się na Mapie Trendów instytutu z 2022 roku: Srebrnego tsunami, Wpływu Gen Z, Umocnienia kobiet czy Normalizacji seksualności.

Wyłonione kierunki to: Towards Neurodiversity, Facing Agility, Silver Sexuality oraz Against Loneliness. 

QUEER INCLUSION 

Welcome to the House of Queer Joy to projekt zaprezentowany podczas zeszłorocznego Dutch Design Week w Eindhoven na Graduation Show. House of Queer Joy odnosi się do konieczności tworzenia bezpiecznej przestrzeni dla osób LGBTQ.

Przestrzeni, która pozwoli im się realizować i bezpiecznie budować społeczność oraz przynależność. (Obecnie dawanie przestrzeni na tego typu działania to także odpowiedzialność marek i organizacji.)W projekcie autorstwa Clodagh Read metaforą tej właśnie przestrzeni był namiot stworzony z patchworkowego materiału, na którym widniały cytaty dotyczące różnych potrzeb różnorodnej społeczności oraz insighty jej przedstawicieli. 

INKLUZYWNOŚĆ A KOMUNIKACJA 

Konsumenci z jednej strony oczekują od marek zajęcia stanowiska w dyskusji i wspierania aktywności poszczególnych grup społecznych. 58% konsumentów opowiada się za markami lub korzysta z ich usług/ kupuje ich produkty, 60% wybiera miejsce pracy, a 80% inwestorów inwestuje w firmy bazując na zgodności tych organizacji ze swoimi przekonaniami i wartościami.

Z drugiej strony, należy pamiętać, że opowiadanie się za konkretnymi poglądami (bardzo często stanowiącymi element dyskusji o inkluzywnym podejściu) może przyczyniać się do wzmacniania zjawiska polaryzacji (rozumianej jako usilne zwalczanie się dwóch odmiennych, spolaryzowanych plemion). Dlatego też tak bardzo istotnym narzędziem w budowaniu komunikacji opartej na inkluzywności i różnorodności jest edukacja i dialog. To właśnie te dwa elementy umożliwiają niwelowanie polaryzacji (źródło: raport „Edelman Trust Barometer 2022”, Edelman, 2022 rok). 

MORE-THAN-HUMAN RIGHTS  

Wraz z poszerzaniem się paradygmatu inkluzywności i różnorodności, poszerza się także definicja jednostek, których te zagadnienia dotyczą. Jeden z projektów podczas Dutch Design Week w 2021 roku autorstwa Elisy Piazzi odnosił się do kwestii inności i nienormatywności.

Powszechna Deklaracja Praw Człowieka, napisana prawie 73 lata temu, nie precyzuje, co tak naprawdę oznacza słowo „człowiek”. Granica między tym, co „ludzkie”, a co nie, stała się narzędziem przemocy wobec osób nienormatywnych. Chcąc wykorzenić pojęcie „inności”, autorzy projektu opracowali nowy zbiór praw — Universal Non-Authoritarian Declaration of Human and More-Than-Human Rights.

Według autorów należy rozpowszechniać ideę ustanawiania praw uniwersalnych bez promowania niektórych kultur i stawiania ich ponad inne. 

RAPORT + WEBINAR

Co w pełnej wersji raportu?

Zamów dostęp do pełnego raportu + webinaru:

Raport w pliku .pdf.
Webinar on-demand – bez limitu.
Licencja obejmuje wszystkich pracowników jednej organizacji / firmy / spółki.

Raport + Webinar  = 2 000 zł netto.
Raport  + Webinar – w subskrypcji = 1 500 zł netto.

ZAMÓW
  • Moje dane osobowe podane w powyższym formularzu będą przetwarzane przez INFUTURE.INSTITUTE, prowadzony przez firmę INFUTURE.INSTITUTE Natalia Hatalska-Woźniak, nr NIP 9581316257, z siedzibą w Gdańsku, ul. Doki 1 (80-958 Gdańsk), administratora danych osobowych, w celu przetworzenia zapytania. Podanie danych jest niezbędne do przetworzenia zapytania.Podstawą przetwarzania danych jest moje żądanie.Dane osobowe będą przetwarzane na czas przetworzenia zapytania. Zostałem poinformowany, że przysługuje mi prawo dostępu do swoich danych, możliwości ich poprawiania, żądania ograniczenia ich przetwarzania lub usunięcia, a także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
  • Hidden

Poznaj raporty:

Future Habitat

Future Habitat

Niniejszy raport postanowiliśmy poświęcić otoczeniu człowieka przyszłości. Zawarte w nim trendy poruszają kwestie tego, w […]
POBIERZ
Mapa Trendów 2022

Mapa Trendów 2022

Świat lustrzany, Biologia technocentryczna, Deglobalizacja, Transformacja klimatyczna, Zmiany demograficzne, Kryzysy zdrowotne, Utrata spójności społecznej to […]
POBIERZ
Challenges Of Today

Challenges Of Today

Ten numer TrendSignals postanowiliśmy poświęcić trendom, które ulegną nasileniu w związku ze zmianami społecznymi, gospodarczymi […]
POBIERZ
Zamknij

Pobierz bezpłatnie:
#64 TrendSignals – Inclusion & Diversity: Revisited

Zamawiam z obowiązkiem zapłaty:
#64 TrendSignals – Inclusion & Diversity: Revisited

Cena netto: 0 zł VAT: 0 zł Cena brutto (do zapłaty): 0 zł
  • Dane do wystawienia FV proforma:

  • Pełna nazwa potrzebna do wystawienia FV proforma
  • Numeru NIP potrzebujemy do wystawienia FV proforma
  • Moje dane osobowe podane w powyższym formularzu będą przetwarzane przez INFUTURE.INSTITUTE, prowadzony przez firmę INFUTURE.INSTITUTE Natalia Hatalska-Woźniak, nr NIP 9581316257, z siedzibą w Gdańsku, ul. Doki 1 (80-958 Gdańsk), administratora danych osobowych, w celu przetworzenia zapytania. Podanie danych jest niezbędne do przetworzenia zapytania.Podstawą przetwarzania danych jest moje żądanie.Dane osobowe będą przetwarzane na czas przetworzenia zapytania. Zostałem poinformowany, że przysługuje mi prawo dostępu do swoich danych, możliwości ich poprawiania, żądania ograniczenia ich przetwarzania lub usunięcia, a także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
  • Hidden

Dołącz do newslettera infuture.institute

Każdego dnia w instytucie dzielimy się wiedzą. Raz na jakiś czas zbieramy to, co dla nas najważniejsze i wysyłamy w newsletterze.

Znajdziecie w nim:

  • wyniki naszych badań,
  • informacje z obszaru trendowego,
  • autorskie teksty, raporty, komentarze ekspertów,
  • a także „rozmowy o przyszłości”.

"*" oznacza pola wymagane

*
Podanie danych jest dobrowolne. Podstawą przetwarzania danych jest moja zgoda. Dane osobowe będą przetwarzane do odwołania zgody. Zostałem poinformowany, że przysługuje mi prawo dostępu do swoich danych, możliwości ich poprawiania, żądania ograniczenia ich przetwarzania lub usunięcia, a także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego. Zostałem poinformowany, że moje dane będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania, zwykłego, polegającego na analizie wykonanej przez osobę odpowiedzialną za działania marketingowe, a konsekwencją takiego przetwarzania będzie dobór odpowiednich ofert handlowych. Mam prawo do wyrażenia sprzeciwu wobec profilowania.*