zamknij

Wybierz język

Wybierz walutę

Raporty

Tech to Come

Tech to Come to technologie istotne dla budowania świata w perspektywie kilkudziesięciu lat. Na ich podstawie zdefiniowaliśmy pięć trendów, którym poświęciliśmy ten raport: Intelligence of Interoperability, Biowearing, Hubotics, Digital Portation oraz Neuro Steering. Każdy z nich wpisuje się w megatrendy zdefiniowane w ramach Mapy Trendów 2022 infuture.institute. Wszystkie oddziałują na siebie, głównie za sprawą technologii wspierających oraz czynników kształtujących ich rozwój.

Pomimo tego, że wszystkie trendy bazują na zmianach technologicznych, to ich charakter jest zdecydowanie szerszy — wskazują także na zmiany społeczne (potrzebę natychmiastowości oraz bezszwowości usług), ekonomiczne (optymalizację działań za pomocą technologii) czy regulacyjne (ingerencję technologii w ludzkie życie). Raport został uzupełniony także o wyniki badań przeprowadzonych przez zespół infuture.institute.

TREND: HUBOTICS

Trend Hubotics (ang. human oraz robotics) odnosi się do zdolności robotów do symbiotycznej interakcji z ludźmi oraz psychologicznego aspektu tej interakcji. Jego nasilenie spowodowane jest w dużym stopniu technologizacją codzienności konsumentów, ale m.in. także takimi czynnikami jak starzejące się społeczeństwo.

Wprowadzenie robotów do otoczenia zawodowego i osobistego w celu interakcji i współpracy wymaga projektowania i planowania, które stawiają człowieka w centrum założeń projektowych — jest to tzw. human-centred robotics.

Aby pracować nad bezpiecznymi, ale też dynamicznymi interakcjami pomiędzy maszynami i ludźmi należy rozważyć to, jakie emocje wzbudzają w nas roboty. Bada się już ludzką zdolność współodczuwania względem robotów.

Według badań przeprowadzonych przez infuture.institute we współpracy z twórcami Ellen (autorskiej technologii pozwalającej na automatyczną analizę wskaźników behawioralnych oraz emocji występujących na ludzkiej twarzy) roboty przypominające zwierzęta i zabawki wzbudzają sympatię widzów, o czym świadczą nie tylko pozytywne emocje w odpowiedzi na sceny z ich udziałem, ale także wyraźny spadek radości oraz większa złość w przypadku scen, kiedy człowiek zachowuje się wobec robota agresywnie.

Pomimo faktu, że roboty zdolności współodczuwania nie posiadają, to temat ten jest stale eksplorowany. Z kolei z badania przeprowadzonego przez naukowców Columbia Engineering w 2021 roku wynika, że robot nauczył się przewidywać przyszłe działania swojego partnera-robota, przejawiając to, co naukowcy postrzegają jako przebłysk bardzo prymitywnej empatii.

Jakie trendy znajdziesz jeszcze w raporcie?

Co jeszcze znajdziesz w raporcie?

Ponad 30 stron inspiracji.

Wykup dostęp do pełnej wersji RAPORTU + WEBINARU (on demend)

Zamów dostęp do pełnego raportu + webinaru:

Raport w pliku .pdf.
Webinar on-demand – bez limitu.
Licencja obejmuje wszystkich pracowników jednej organizacji / firmy / spółki.

Raport + Webinar  = 2 000 zł netto.
Raport  + Webinar – w subskrypcji = 1 500 zł netto.

ZAMÓW
  • Moje dane osobowe podane w powyższym formularzu będą przetwarzane przez INFUTURE.INSTITUTE, prowadzony przez firmę INFUTURE.INSTITUTE Natalia Hatalska-Woźniak, nr NIP 9581316257, z siedzibą w Gdańsku, ul. Doki 1 (80-958 Gdańsk), administratora danych osobowych, w celu przetworzenia zapytania. Podanie danych jest niezbędne do przetworzenia zapytania.Podstawą przetwarzania danych jest moje żądanie.Dane osobowe będą przetwarzane na czas przetworzenia zapytania. Zostałem poinformowany, że przysługuje mi prawo dostępu do swoich danych, możliwości ich poprawiania, żądania ograniczenia ich przetwarzania lub usunięcia, a także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
  • Hidden

Poznaj raporty:

TrendSignals Finanse

TrendSignals Finanse

Raport TrendSignals Finance to pierwszy raport trendowy poświęcony sektorowi finansowemu. To kwartalny dokument nie tylko […]
POBIERZ
Future Habitat

Future Habitat

Niniejszy raport postanowiliśmy poświęcić otoczeniu człowieka przyszłości. Zawarte w nim trendy poruszają kwestie tego, w […]
POBIERZ
TrendSignals Retail

TrendSignals Retail

Od ponad 5 lat monitorujemy rynek retail & e-commerce w celu identyfikacji trendów. Efektem naszej […]
POBIERZ
Zamknij

Pobierz bezpłatnie:
#61 TrendSignals – Tech to Come

Zamawiam z obowiązkiem zapłaty:
#61 TrendSignals – Tech to Come

Cena netto: 0 zł VAT: 0 zł Cena brutto (do zapłaty): 0 zł
  • Dane do wystawienia FV proforma:

  • Pełna nazwa potrzebna do wystawienia FV proforma
  • Numeru NIP potrzebujemy do wystawienia FV proforma
  • Moje dane osobowe podane w powyższym formularzu będą przetwarzane przez INFUTURE.INSTITUTE, prowadzony przez firmę INFUTURE.INSTITUTE Natalia Hatalska-Woźniak, nr NIP 9581316257, z siedzibą w Gdańsku, ul. Doki 1 (80-958 Gdańsk), administratora danych osobowych, w celu przetworzenia zapytania. Podanie danych jest niezbędne do przetworzenia zapytania.Podstawą przetwarzania danych jest moje żądanie.Dane osobowe będą przetwarzane na czas przetworzenia zapytania. Zostałem poinformowany, że przysługuje mi prawo dostępu do swoich danych, możliwości ich poprawiania, żądania ograniczenia ich przetwarzania lub usunięcia, a także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
  • Hidden

Dołącz do newslettera infuture.institute

Każdego dnia w instytucie dzielimy się wiedzą. Raz na jakiś czas zbieramy to, co dla nas najważniejsze i wysyłamy w newsletterze.

Znajdziecie w nim:

  • wyniki naszych badań,
  • informacje z obszaru trendowego,
  • autorskie teksty, raporty, komentarze ekspertów,
  • a także „rozmowy o przyszłości”.

"*" oznacza pola wymagane

*
Podanie danych jest dobrowolne. Podstawą przetwarzania danych jest moja zgoda. Dane osobowe będą przetwarzane do odwołania zgody. Zostałem poinformowany, że przysługuje mi prawo dostępu do swoich danych, możliwości ich poprawiania, żądania ograniczenia ich przetwarzania lub usunięcia, a także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego. Zostałem poinformowany, że moje dane będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania, zwykłego, polegającego na analizie wykonanej przez osobę odpowiedzialną za działania marketingowe, a konsekwencją takiego przetwarzania będzie dobór odpowiednich ofert handlowych. Mam prawo do wyrażenia sprzeciwu wobec profilowania.*