Raporty

TrendSignals Retail 1/2022

Od ponad 5 lat monitorujemy rynek retail & e-commerce w celu identyfikacji trendów. Efektem naszej pracy są m.in raporty Trend Signals Retail. Nasz kolejny raport #5 Trend Signals Retail przeznaczony jest dla sieci retail, firm e-commerce, producentów FMCG, dystrybutorów, firm logistycznych. Cztery razy w roku dostarczamy w nim podsumowanie naszych 3-miesięcznych obserwacji rynku.

Cztery razy w roku dostarczamy w nim podsumowanie naszych 3-miesięcznych obserwacji rynku. W zeszłym roku opracowaliśmy dla naszych Partnerów 4 takie raporty, to ponad 70 kart trendowych i ponad 200 inspirujących case studies.

 W ramach kwartalnego raportu RETAIL 1/2022 zdefiniowaliśmy dla Państwa 11 trendów w czterech obszarach (PRODUKCJA, LOGISTYKA, SPRZEDAŻ oraz AFTERCARE).


Ponownie tematem przewodnim dla wielu zdefiniowanych w raporcie trendów jest rezyliencja oraz konieczność budowania odporności na wszelkiego rodzaju kryzysy (klimatyczny, gospodarczy czy surowcowy), które mają ogromne przełożenie na funkcjonowanie branży retail.


Drugi, bardzo istotny temat to doświadczenia, które budują relację konsument-marka. Pogłębione opisy trendów znajdą Państwo na karcie trendu. Obok opisów znajdują się informacje o jego kategorii (wiele trendów możemy definiować w ramach więcej niż jednej kategorii), czynniki zmian kształtujące dany trend oraz technologie wspierające. Case studies wpisujące się w trendy znajdują się na kolejnej karcie nazwanej Trend in action.


Raport zawiera także infuture.insights — karty uzupełnione o wnioski z field researchu przeprowadzonego w Dubaju przez infuture.institute w marcu 2022 roku.

  • Czujemy, że jesteśmy na bieżąco i możemy zauważyć, to czego nie znajdziemy w raportach sprzedażowych
     | 

KRYZYSY A REZYLIENCJA — KONTEKST 

Na skutek pogłębiających się kryzysów zdrowotnych, surowcowych czy gospodarczych branża retail mierzy się ze spowolnieniem handlu międzynarodowego, zakłóceniami łańcuchów dostaw czy wzrostem cen produktów. W obliczu kryzysów kluczowe jest budowanie rezyliencji (odporności na wszelkiego rodzaju zakłócenia), która stanowi główny temat niniejszego raportu oraz ważny element większości trendów w nim zawartych.

Budowanie rezyliencji, w kontekście działań marek, może wiązać się w dłuższej perspektywie m.in. ze:

TREND: RESILIENCE

Trend Rezyliencja nawiązuje do budowania odporności na wszelkiego rodzaju kryzysy. Oznacza umiejętność adaptacji do zmieniających się warunków niezależnie od ich skali i siły. Obecnie na konieczność budowania rezyliencji, zwłaszcza w kontekście branży retail, wpływ ma wiele czynników: zakłócenia w łańcuchach dostaw, zmiany klimatyczne, kryzys surowcowy czy pogłębiający się kryzys gospodarczy. Umiejętność budowania odporności staje się zatem jedną z najistotniejszych kompetencji przyszłości.

Rezyliencja odnosi się także do relacji na poziomie konsument-marka. Zakłócenia związane z produkcją bądź dostawami przyczyniają się do braku produktów w magazynach i sklepach oraz opóźnień dostaw. Z badań wynika, że brak asortymentu w sklepach jest przyczyną zdenerwowania aż 45% konsumentów. Ważny czynnik stanowi tutaj także kultura nanosekundy.


Konsumenci oczekują szybkiej reakcji na potrzeby, natychmiastowości usług, a ich zapewnienie w kontekście kryzysu staje się coraz trudniejsze. Niemalże 1/3 kupujących (32% wskazań) twierdzi, że przesyłki nie są dostarczane wystarczająco szybko.

Przykładowe karty trendów z różnych kategorii możesz zobaczyć w demo raportu.

W pełnej wersji raportu TrendSignals Retail 1/2022

• karty z opisami 11 trendów,
kategoria trendu, czynniki zmian, technologie wspierające,
• najciekawsze case studies,
• linki do dodatkowych danych, wyników badań,
• inspiracyjne karty infuture.insights uzupełnione o wnioski z field researchu przeprowadzonego w Dubaju przez infuture.institute w marcu 2022 rok

Zamów pełen raport: raporty@infuture.institute 

Co w pełnej wersji raportu?

Zamów dostęp do pełnej wersji raportu:

• raport dostępny w subskrypcji (4 raporty w roku, dostarczane co 3 miesiące),
• płatność po każdym otrzymanym raporcie,
• format: .pdf,
• licencja dla wszystkich pracowników danej firmy / spółki, czyli wszystkich zainteresowanych (!)

ZAMÓW
  • Moje dane osobowe podane w powyższym formularzu będą przetwarzane przez INFUTURE.INSTITUTE, prowadzony przez firmę INFUTURE.INSTITUTE Natalia Hatalska-Woźniak, nr NIP 9581316257, z siedzibą w Gdańsku, ul. Doki 1 (80-958 Gdańsk), administratora danych osobowych, w celu przetworzenia zapytania. Podanie danych jest niezbędne do przetworzenia zapytania.Podstawą przetwarzania danych jest moje żądanie.Dane osobowe będą przetwarzane na czas przetworzenia zapytania. Zostałem poinformowany, że przysługuje mi prawo dostępu do swoich danych, możliwości ich poprawiania, żądania ograniczenia ich przetwarzania lub usunięcia, a także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
  • Hidden

Poznaj raporty:

TrendSignals Finanse

TrendSignals Finanse

Raport TrendSignals Finance to pierwszy raport trendowy poświęcony sektorowi finansowemu. To kwartalny dokument nie tylko […]
POBIERZ
Mapa Trendów 2022

Mapa Trendów 2022

Świat lustrzany, Biologia technocentryczna, Deglobalizacja, Transformacja klimatyczna, Zmiany demograficzne, Kryzysy zdrowotne, Utrata spójności społecznej to […]
POBIERZ
Creativity, Trends&Sustainability Goals: Zoom In

Creativity, Trends&Sustainability Goals: Zoom In

W ramach pracy nad raportem analizie trendowej poddana została kategoria Sustainable Development Goals z tegorocznego […]
POBIERZ
Zamknij

Pobierz bezpłatnie:
#5 TrendSignals – Retail

Zamawiam z obowiązkiem zapłaty:
#5 TrendSignals – Retail

Cena netto: zł VAT: zł Cena brutto (do zapłaty): 0 zł
  • Dane do wystawienia FV proforma:

  • Pełna nazwa potrzebna do wystawienia FV proforma
  • Numeru NIP potrzebujemy do wystawienia FV proforma
  • Moje dane osobowe podane w powyższym formularzu będą przetwarzane przez INFUTURE.INSTITUTE, prowadzony przez firmę INFUTURE.INSTITUTE Natalia Hatalska-Woźniak, nr NIP 9581316257, z siedzibą w Gdańsku, ul. Doki 1 (80-958 Gdańsk), administratora danych osobowych, w celu przetworzenia zapytania. Podanie danych jest niezbędne do przetworzenia zapytania.Podstawą przetwarzania danych jest moje żądanie.Dane osobowe będą przetwarzane na czas przetworzenia zapytania. Zostałem poinformowany, że przysługuje mi prawo dostępu do swoich danych, możliwości ich poprawiania, żądania ograniczenia ich przetwarzania lub usunięcia, a także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
  • Hidden

Dołącz do newslettera infuture.institute

Każdego dnia w instytucie dzielimy się wiedzą. Raz na jakiś czas zbieramy to, co dla nas najważniejsze i wysyłamy w newsletterze.

Znajdziecie w nim:

  • wyniki naszych badań,
  • informacje z obszaru trendowego,
  • autorskie teksty, raporty, komentarze ekspertów,
  • a także „rozmowy o przyszłości”.

"*" oznacza pola wymagane

*
Podanie danych jest dobrowolne. Podstawą przetwarzania danych jest moja zgoda. Dane osobowe będą przetwarzane do odwołania zgody. Zostałem poinformowany, że przysługuje mi prawo dostępu do swoich danych, możliwości ich poprawiania, żądania ograniczenia ich przetwarzania lub usunięcia, a także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego. Zostałem poinformowany, że moje dane będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania, zwykłego, polegającego na analizie wykonanej przez osobę odpowiedzialną za działania marketingowe, a konsekwencją takiego przetwarzania będzie dobór odpowiednich ofert handlowych. Mam prawo do wyrażenia sprzeciwu wobec profilowania.*