TrendSignals Retail 2/2022
Od ponad 5 lat monitorujemy rynek retail & e-commerce w celu identyfikacji trendów. Efektem naszej pracy są m.in raporty Trend Signals Retail. Nasz kolejny raport #6 Trend Signals Retail przeznaczony jest dla sieci retail, firm e-commerce, producentów FMCG, dystrybutorów, firm logistycznych. Cztery razy w roku dostarczamy w nim podsumowanie naszych 3-miesięcznych obserwacji rynku.

Cztery razy w roku dostarczamy w nim podsumowanie naszych 3-miesięcznych obserwacji rynku. W zeszłym roku opracowaliśmy dla naszych Partnerów 4 takie raporty, to ponad 70 kart trendowych i ponad 200 inspirujących case studies.
W ramach kwartalnego raportu RETAIL 2/2022 zdefiniowaliśmy dla Państwa 10 trendów w czterech obszarach (PRODUKCJA, LOGISTYKA, SPRZEDAŻ oraz AFTERCARE). Punktem styku dla wielu z trendów zawartych w raporcie są wyzwania bezpośrednio wynikające ze zmian gospodarczych, politycznych i środowiskowych, których obecnie doświadczamy.
Raport zawiera także infuture.insights — karty uzupełnione o wnioski z field researchu przeprowadzonego przez infuture.institute.
TREND: KRYZYS SUROWCOWY
Kryzys surowcowy to trend, który odnosi się do utraty krytycznych surowców mających ogromne znaczenie dla rozwoju światowej gospodarki. Mierzymy się dziś z niedoborem słodkiej wody, metali, minerałów i innych naturalnych materiałów, w tym żywicy, drewna czy pigmentów. Kryzys surowcowy związany jest także bezpośrednio z utrzymaniem bioróżnorodności. Firmy i organizacje wykorzystują zasoby naturalne jako surowce. Dlatego też jednym ze skutków degradacji ekosystemów są zakłócenia w procesach pozyskiwania surowców.
Trend ten ulega nasileniu także w związku z trwającą wojną na Ukrainie. Rosja i Ukraina łącznie odpowiadają za około 30% światowego eksportu pszenicy. Poza żywnością, Rosja odpowiada także za eksport 24% palladu, który jest wykorzystywany głównie w produkcji elektroniki. W związku z tym zakłócona zostaje produkcja sprzętów — od AGD, maszyn przemysłowych, przez samochody aż po gadżety elektroniczne.
Firmom przyjdzie się mierzyć z niezadowoleniem klientów ze względu na braki w dostawach i dostępności produktów czy usług. Kryzys surowcowy w dłuższej perspektywie może oznaczać także zwrot w kierunku hiperlokalności. Wymagać to będzie od firm i organizacji zmiany myślenia oraz elastycznego dopasowania się do lokalnego rynku lub poszukiwania współpracy i budowania partnerstw. W zakresie innowacji, bardzo istotne będzie poszukiwanie nowych surowców oraz alternatyw dla surowców trudno dostępnych. Wzrośnie znaczenie zrównoważonego rozwoju (lepszego gospodarowania zasobami) oraz gospodarki obiegu zamkniętego — wykorzystywanie surowców dostępnych w łańcuchu i zrównoważonych produktów (a w ten sposób zmniejszenie zależności od pierwotnych surowców krytycznych).
Przykładowe karty trendów z różnych kategorii możesz zobaczyć w demo raportu do pobrania





W pełnej wersji raportu TrendSignals Retail 2/2022
- karty z opisami 10 trendów,
- kategoria trendu, czynniki zmian, technologie wspierające,
- najciekawsze case studies,
- linki do dodatkowych danych, wyników badań,
- inspiracyjne karty infuture.insights uzupełnione o wnioski z field researchu przeprowadzonego przez infuture.institute
Zamów pełen raport: raporty@infuture.institute
Co w pełnej wersji raportu?
Zamów dostęp do pełnej wersji raportu:
• raport dostępny w subskrypcji (4 raporty w roku, dostarczane co 3 miesiące),
• płatność po każdym otrzymanym raporcie,
• format: .pdf,
• licencja dla wszystkich pracowników danej firmy / spółki, czyli wszystkich zainteresowanych (!)