Raporty

TrendSignals Retail 2/2022

Od ponad 5 lat monitorujemy rynek retail & e-commerce w celu identyfikacji trendów. Efektem naszej pracy są m.in raporty Trend Signals Retail. Nasz kolejny raport #6 Trend Signals Retail przeznaczony jest dla sieci retail, firm e-commerce, producentów FMCG, dystrybutorów, firm logistycznych. Cztery razy w roku dostarczamy w nim podsumowanie naszych 3-miesięcznych obserwacji rynku.

Cztery razy w roku dostarczamy w nim podsumowanie naszych 3-miesięcznych obserwacji rynku. W zeszłym roku opracowaliśmy dla naszych Partnerów 4 takie raporty, to ponad 70 kart trendowych i ponad 200 inspirujących case studies.

 W ramach kwartalnego raportu RETAIL 2/2022 zdefiniowaliśmy dla Państwa 10 trendów w czterech obszarach (PRODUKCJA, LOGISTYKA, SPRZEDAŻ oraz AFTERCARE). Punktem styku dla wielu z trendów zawartych w raporcie są wyzwania bezpośrednio wynikające ze zmian gospodarczych, politycznych i środowiskowych, których obecnie doświadczamy. 

Raport zawiera także infuture.insights — karty uzupełnione o wnioski z field researchu przeprowadzonego przez infuture.institute.

TREND: KRYZYS SUROWCOWY 

Kryzys surowcowy to trend, który odnosi się do utraty krytycznych surowców mających ogromne znaczenie dla rozwoju światowej gospodarki. Mierzymy się dziś z niedoborem słodkiej wody, metali, minerałów i innych naturalnych materiałów, w tym żywicy, drewna czy pigmentów. Kryzys surowcowy związany jest także bezpośrednio z utrzymaniem bioróżnorodności. Firmy i organizacje wykorzystują zasoby naturalne jako surowce. Dlatego też jednym ze skutków degradacji ekosystemów są zakłócenia w procesach pozyskiwania surowców.

Trend ten ulega nasileniu także w związku z trwającą wojną na Ukrainie. Rosja i Ukraina łącznie odpowiadają za około 30% światowego eksportu pszenicy. Poza żywnością, Rosja odpowiada także za eksport 24% palladu, który jest wykorzystywany głównie w produkcji elektroniki. W związku z tym zakłócona zostaje produkcja sprzętów — od AGD, maszyn przemysłowych, przez samochody aż po gadżety elektroniczne.

Firmom przyjdzie się mierzyć z niezadowoleniem klientów ze względu na braki w dostawach i dostępności produktów czy usług. Kryzys surowcowy w dłuższej perspektywie może oznaczać także zwrot w kierunku hiperlokalności. Wymagać to będzie od firm i organizacji zmiany myślenia oraz elastycznego dopasowania się do lokalnego rynku lub poszukiwania współpracy i budowania partnerstw. W zakresie innowacji, bardzo istotne będzie poszukiwanie nowych surowców oraz alternatyw dla surowców trudno dostępnych. Wzrośnie znaczenie zrównoważonego rozwoju (lepszego gospodarowania zasobami) oraz gospodarki obiegu zamkniętego — wykorzystywanie surowców dostępnych w łańcuchu i zrównoważonych produktów (a w ten sposób zmniejszenie zależności od pierwotnych surowców krytycznych). 

Przykładowe karty trendów z różnych kategorii możesz zobaczyć w demo raportu do pobrania

W pełnej wersji raportu TrendSignals Retail 2/2022

Zamów pełen raport: raporty@infuture.institute 

Co w pełnej wersji raportu?

Zamów dostęp do pełnej wersji raportu:

• raport dostępny w subskrypcji (4 raporty w roku, dostarczane co 3 miesiące),
• płatność po każdym otrzymanym raporcie,
• format: .pdf,
• licencja dla wszystkich pracowników danej firmy / spółki, czyli wszystkich zainteresowanych (!)

ZAMÓW
  • Moje dane osobowe podane w powyższym formularzu będą przetwarzane przez INFUTURE.INSTITUTE, prowadzony przez firmę INFUTURE.INSTITUTE Natalia Hatalska-Woźniak, nr NIP 9581316257, z siedzibą w Gdańsku, ul. Doki 1 (80-958 Gdańsk), administratora danych osobowych, w celu przetworzenia zapytania. Podanie danych jest niezbędne do przetworzenia zapytania.Podstawą przetwarzania danych jest moje żądanie.Dane osobowe będą przetwarzane na czas przetworzenia zapytania. Zostałem poinformowany, że przysługuje mi prawo dostępu do swoich danych, możliwości ich poprawiania, żądania ograniczenia ich przetwarzania lub usunięcia, a także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
  • Hidden

Poznaj raporty:

TrendSignals Retail 1/2022

TrendSignals Retail 1/2022

Od ponad 5 lat monitorujemy rynek retail & e-commerce w celu identyfikacji trendów. Efektem naszej […]
POBIERZ
Need-Based Engagement

Need-Based Engagement

W ramach najnowszego raportu TrendSignals zdefiniowaliśmy 4 trendy, które nawiązują do potrzeb konsumentów i sprzyjają […]
POBIERZ
TrendSignals Finanse

TrendSignals Finanse

Raport TrendSignals Finance to pierwszy raport trendowy poświęcony sektorowi finansowemu. To kwartalny dokument nie tylko […]
POBIERZ
Zamknij

Pobierz bezpłatnie:
TrendSignals – Retail 2/22

Zamawiam z obowiązkiem zapłaty:
TrendSignals – Retail 2/22

Cena netto: zł VAT: zł Cena brutto (do zapłaty): 0 zł
  • Dane do wystawienia FV proforma:

  • Pełna nazwa potrzebna do wystawienia FV proforma
  • Numeru NIP potrzebujemy do wystawienia FV proforma
  • Moje dane osobowe podane w powyższym formularzu będą przetwarzane przez INFUTURE.INSTITUTE, prowadzony przez firmę INFUTURE.INSTITUTE Natalia Hatalska-Woźniak, nr NIP 9581316257, z siedzibą w Gdańsku, ul. Doki 1 (80-958 Gdańsk), administratora danych osobowych, w celu przetworzenia zapytania. Podanie danych jest niezbędne do przetworzenia zapytania.Podstawą przetwarzania danych jest moje żądanie.Dane osobowe będą przetwarzane na czas przetworzenia zapytania. Zostałem poinformowany, że przysługuje mi prawo dostępu do swoich danych, możliwości ich poprawiania, żądania ograniczenia ich przetwarzania lub usunięcia, a także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
  • Hidden

Dołącz do newslettera infuture.institute

Każdego dnia w instytucie dzielimy się wiedzą. Raz na jakiś czas zbieramy to, co dla nas najważniejsze i wysyłamy w newsletterze.

Znajdziecie w nim:

  • wyniki naszych badań,
  • informacje z obszaru trendowego,
  • autorskie teksty, raporty, komentarze ekspertów,
  • a także „rozmowy o przyszłości”.

"*" oznacza pola wymagane

*
Podanie danych jest dobrowolne. Podstawą przetwarzania danych jest moja zgoda. Dane osobowe będą przetwarzane do odwołania zgody. Zostałem poinformowany, że przysługuje mi prawo dostępu do swoich danych, możliwości ich poprawiania, żądania ograniczenia ich przetwarzania lub usunięcia, a także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego. Zostałem poinformowany, że moje dane będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania, zwykłego, polegającego na analizie wykonanej przez osobę odpowiedzialną za działania marketingowe, a konsekwencją takiego przetwarzania będzie dobór odpowiednich ofert handlowych. Mam prawo do wyrażenia sprzeciwu wobec profilowania.*