zamknij

Wybierz język

Wybierz walutę

Raporty

Karty trendów

Strategia. Innowacje. Rezyliencja.

Od 2018 roku przekazujemy w Wasze ręce Mapę Trendów, która dla wielu z Was jest drogowskazem w pracy nad strategią. Zdajemy sobie jednak sprawę, że praca z trendami nie jest łatwa, a podejmowanie kluczowych decyzji w oparciu o ich analizę wiąże się z wieloma wyzwaniami. Dlatego zdecydowaliśmy się przygotować dla Was dodatkowe narzędzie – Karty trendów – które pomoże tę pracę usystematyzować, a tym samym ją ułatwić i przyspieszyć.

Karty trendów to narzędzie pomocne w pracy nad strategią i innowacjami, ale stanowi również źródło inspiracji i umożliwia szerokie, pozasilosowe spojrzenie.

trendy

Dla kogo?

Materiał przygotowaliśmy z myślą o działach strategii, badań, NPD (new product development), agencjach doradztwa strategicznego, które wspierają swoich Klientów w planowaniu działań na kolejne lata oraz startupach, które dzięki kartom mogą pracować nad projektem z wykorzystaniem stworzonych przez nasz instytut.

W skład zestawu wchodzą:

strategia

Karty trendów to narzędzie DIY (do it yourself).

Dokument przygotowany jest w pliku .pdf do samodzielnego wydrukowania (A4, druk czarno-biały).
Karty trendów oraz Dzikie karty należy pociąć.

3 ścieżki z propozycjami ćwiczeń:

W dokumencie oprócz 54 Kart trendów i 8 Dzikich kart znajdziesz propozycję 3 ścieżek ćwiczeń warsztatowych, pozwalających przełożyć trendy na konkretne rozwiązania, w zależności od potrzeb. Każda ścieżka zawiera: opis, instrukcję, gotowe makiety ćwiczeń do wydrukowania.

strategia

Jak pracować z kartami?

Z kartami trendów można pracować na co najmniej kilka sposobów.

1. Mogą służyć jako kompleksowe źródło informacji o najważniejszych zmianach na świecie.
Karty zawierają bowiem opisy łącznie 54 trendów w podziale na siedem dominujących megatrendów, tj. Świat lustrzany, Biologia technocentryczna, Deglobalizacja, Utrata spójności społecznej, Zmiany demograficzne, Kryzysy zdrowotne, Transformacja klimatyczna.

2. Można je wykorzystywać jako jasną wskazówkę w obszarze pracy z trendami.
Na każdej karcie, oprócz opisu trendu, znalazł się bowiem wskaźnik wpływu danego trendu na realizację celów zrównoważonego rozwoju. Wskaźnik ten pokazuje, jak należy działać w kontekście danego trendu – wzmacniać go lub osłabiać swoimi działaniami – po to, by móc zrealizować cele zrównoważonego rozwoju.

trendy

3. Karty trendów są doskonałym narzędziem w trakcie pracy nad strategią bądź innowacjami.
W tym celu należy skorzystać z jednej z zaproponowanych ścieżek – innowacji bądź strategii. Ścieżka innowacji pomaga w generowaniu nowych rozwiązań; ścieżka strategii pozwala zrozumieć wpływ trendów na krótko – i długoterminową strategię twojej organizacji.

4. Karty trendów są pomocne w budowaniu odporności na zmieniające się czynniki globalne.
Służy temu zarówno przygotowana ścieżka rezyliencji, jak i dołączone do zestawu Dzikie karty. Dzika karta to niezależne od nas zdarzenie, które całkowicie zmienia dotychczasowe funkcjonowanie świata. Wymusza zmiany i narzuca nowe spojrzenie na dotychczasowe plany, działania i strategię.

trendy

Jak przygotować warsztaty z trendami?

Warunki licencji Karty trendów:

Z zastrzeżeniem zgody poniżej zabrania się zmieniać, kopiować i w jakikolwiek sposób wykorzystywać lub dystrybuować utwór w całości lub w części bez zgody autora.

infuture.institute wyraża zgodę na wykorzystywanie utworu w całości lub części wyłącznie przez osoby, które dokonały bezpośredniego odpłatnego nabycia utworu od infuture.institute oraz jedynie w celach związanych z prowadzeniem przez te osoby szkoleń i warsztatów dla pracowników w swojej organizacji lub klientów, pod warunkiem jednak każdorazowego oznaczenia autora utworu oraz jego źródła.

Zamknij

Pobierz bezpłatnie:
Karty trendów

Zamawiam z obowiązkiem zapłaty:
Karty trendów

Cena netto: 0 zł VAT: 0 zł Cena brutto (do zapłaty): 0 zł
  • Dane do wystawienia FV proforma:

  • Pełna nazwa potrzebna do wystawienia FV proforma
  • Numeru NIP potrzebujemy do wystawienia FV proforma
  • Moje dane osobowe podane w powyższym formularzu będą przetwarzane przez INFUTURE.INSTITUTE, prowadzony przez firmę INFUTURE.INSTITUTE Natalia Hatalska-Woźniak, nr NIP 9581316257, z siedzibą w Gdańsku, ul. Doki 1 (80-958 Gdańsk), administratora danych osobowych, w celu przetworzenia zapytania. Podanie danych jest niezbędne do przetworzenia zapytania.Podstawą przetwarzania danych jest moje żądanie.Dane osobowe będą przetwarzane na czas przetworzenia zapytania. Zostałem poinformowany, że przysługuje mi prawo dostępu do swoich danych, możliwości ich poprawiania, żądania ograniczenia ich przetwarzania lub usunięcia, a także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
  • Hidden

Dołącz do newslettera infuture.institute

Każdego dnia w instytucie dzielimy się wiedzą. Raz na jakiś czas zbieramy to, co dla nas najważniejsze i wysyłamy w newsletterze.

Znajdziecie w nim:

  • wyniki naszych badań,
  • informacje z obszaru trendowego,
  • autorskie teksty, raporty, komentarze ekspertów,
  • a także „rozmowy o przyszłości”.

"*" oznacza pola wymagane

*
Podanie danych jest dobrowolne. Podstawą przetwarzania danych jest moja zgoda. Dane osobowe będą przetwarzane do odwołania zgody. Zostałem poinformowany, że przysługuje mi prawo dostępu do swoich danych, możliwości ich poprawiania, żądania ograniczenia ich przetwarzania lub usunięcia, a także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego. Zostałem poinformowany, że moje dane będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania, zwykłego, polegającego na analizie wykonanej przez osobę odpowiedzialną za działania marketingowe, a konsekwencją takiego przetwarzania będzie dobór odpowiednich ofert handlowych. Mam prawo do wyrażenia sprzeciwu wobec profilowania.*